ZESPÓŁ "TAJEMNICZEGO OGRODU"
Agata Turowska
Wicedyrektor, Wychowawca grupy "Piraci"
Barbara Szałacka
Wychowawca grupy "Słoneczka"
Aleksandra Żak
Wychowawca grupy "Skrzaty"
Małgorzata Krysa
Nauczyciel wspomagający
grupy "Słoneczka"
Iwona Woźniak
Nauczyciel wspomagający
grupy "Piraci"
Jerzy Wieczorek
Dyrektor
Katarzyna Wieczorek
Psycholog
Michalina Furmanek
Psycholog
"
Kalina Wirgowska
Oligofrenopedagog
Joanna Kopacka
Nauczyciel wspomagający grupy "Skrzaty"
Marlena Jaworska
Wicedyrektor
Maciej Cichy
Wychowawca grupy "Mróweczki"
Magdalena Kręta
Wychowawca grupy "Ananaski"
Katarzyna Gołąb
Nauczyciel wspomagający
grupy "Mróweczki"
Anna Stolarczyk
Nauczyciel wspomagający
grupy "Ananaski"
Marek Bonat i Cookie
Dogoterapeuta
Ewa Rak
Rytmika
Magdalena Segit-Krajewska
Fizjoterapeuta, terapeuta SI
Małgorzata Fit
Logopeda
Agnieszka Michniowska
Arteterapeuta
Katarzyna Smyk
Katecheta
Zespół - Opis Specjalistyczny:
Zespół psychologów, psychiatrów, pedagogów, logopedów, terapeutów,
których charakteryzuje wysoki poziom przygotowania zawodowego
oraz wysoka skuteczność diagnostyczna i terapeutyczna.
Dyrekcja Tajemniczego Ogrodu
Agata Turowska
Jerzy Wieczorek
Specjalizacja z psychiatrii I st. 1996 r. Kierunkowe kursy specjalizacyjne: terapia rodzin, psychoterapia indywidualna, interwencja kryzysowa, szkoła trenerów, akademia coachingu. Praca: asystent w Klinice Psychiatrii Akademii Medycznej w Lublinie (1989-1996), terapeuta rodzinny w Wielospecjalistycznej Poradni Terapii Rodzin w Lublinie (1994-2006), lekarz psychiatra w specjalistycznych poradniach w Lublinie, Łęcznej, Puławach i Lubartowie. Od 2004 indywidualna praktyka lekarska. Laur Pacjenta w woj. lubelskim w 2013 i 2014 roku.
Marlena Jaworska
Jestem psychologiem klinicznym, specjalistą psychoterapii dzieci i młodzieży oraz psychoterapeutą w trakcie szkolenia. Ukończyłam psychologię na UMCS w Lublinie. Uczestniczę w 4,5 letnim kursie psychoterapii pod kierownictwem prof. dr hab. Andrzeja Cechnickiego. Ukończyłam studia podyplomowe w zakresie Organizacji i zarządzania oświatą, Diagnozy, terapii, wsparcia i edukacji osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu oraz Wczesnego Wspomagania Rozwoju.
Od wielu lat zajmuję się wsparciem psychologicznym, diagnozą i terapią dzieci i młodzieży z różnymi zaburzeniami psychicznymi. Prowadzę psychoterapię indywidualną osób dorosłych przede wszystkim w oparciu o psychodynamiczne rozumienie problemów pacjenta.
Doświadczenie kliniczne zdobywałam między innymi podczas pracy w Poradni Zdrowia Psychicznego, Poradni dla Osób z Autyzmem, Oddziale Dziennym Psychiatrycznym Rehabilitacyjnym dla Dzieci i Młodzieży oraz w trakcie wielomiesięcznych staży specjalizacyjnych w szpitalach. Swoją pracę poddaję regularnej superwizji.
Maciej Cichy
Jestem absolwentem Wydziału Wychowania Fizycznego Wyższej Szkoły Biznesu i Przedsiębiorczości w Ostrowcu Świętokrzyskim o specjalności nauczycielskiej w zakresie wychowania fizycznego i gimnastyki korekcyjnej oraz absolwentem studiów podyplomowych Akademii Nauk Stosowanych im. W. Pola w Lublinie na kierunku Oligofrenopedagogika. Pracowałem z młodzieżą w gimnazjalną w Łęcznej. Obecnie od kilku lat, pełen energii i siły spokoju, wspieram Przedszkolaków "Tajemniczego Ogrodu".
Aleksandra Żak
Absolwentka Wydziału Psychologii i Pedagogiki UMCS, absolwentka studiów podyplomowych w zakresie Edukacji Wczesnoszkolnej i Przedszkolnej, Integracji Sensorycznej oraz Diagnoza, Terapia, wsparcie i edukacja osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Od niedawna terapeuta INPP. Aktualnie w trakcie studiów z fizjoterapii na Akademii Nauk Stosowanych im. Wincentego Pola w Lublinie. Pedagog specjalny z wieloletnim doświadczeniem w pracy z dziećmi i młodzieżą ze spektrum autyzmu, zaburzeniami zachowania, niepełnosprawnością intelektualną i ruchową. Cały czas rozwija swój praktyczny warsztat pracy, uczestnicząc w kursach, szkoleniach i konferencjach. Ukończyła m.in.: 3-modułowy kurs bazowy Terapia Behawioralna w Teorii i Praktyce, Ruch Rozwijający W.Sherborne, szkolenia z zakresu alternatywnych metod komunikacji - Makaton, szkolenia treningu umiejętności społecznych, programu TEACCH, arteterapii oraz liczne szkolenia dotyczące edukacji i terapii dzieci ze spektrum autyzmu, zaburzeń psychicznych i rozwojowych u dzieci. W pracy z dziećmi zwraca szczególną uwagę na rozwój i indywidualność dziecka, jego mocne strony i usamodzielnianie w szerokim tego słowa znaczeniu. Jest osobą otwartą, pogodną i konsekwentną w działaniu.
Barbara Szałacka
Jestem pedagogiem,oligofrenopedagogiem,logopedą, nauczycielem mianowanym, absolwentką Wydziału Humanistycznego UMCS w Lublinie. Ukończyłam także studia podyplomowe Rewalidacja i edukacja osób ze spektrum autyzmu,w tym z zespołem Aspergera oraz innymi całościowym zaburzeniami rozwojowymi. Posiadam certyfikowane szkolenie -Terapia Ręki szkolenie I oraz II stopnia. Cały czas podnoszę swoje kwalifikacje zawodowe poprzez uczestnictwo w różnego rodzaju kursach i szkoleniach na temat spektrum. W pracy z dziećmi mam duże doświadczenie poparte wieloletnim stażem pracy w placówkach oświatowych, w tym w pracy z dziećmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
Kocham dzieci i staram się zapewnić im bezpieczeństwo, a przede wszystkim dać szansę na większą samodzielność w życiu.
Magdalena Kręta
Jestem absolwentką Wydziału Psychologii i Pedagogiki UMCS - pedagogiem specjalnym (tyflopedagogiem i oligofrenopedagogiem) z edukacją wczesnoszkolną. Współpracowałam z Krajowym Towarzystwem Autyzmu, gdzie odbyłam specjalistyczne szkolenie. Uczestniczyłam w warsztatach specjalistycznych między innymi: Skuteczne interwencje w rozwiązywaniu małych i dużych problemów wychowawczych z wykorzystaniem pedagogiki systemowej, origami, III - stopniowy kurs Stosowana Analiza zachowań w pracy terapeutycznej z osobami ze spektrum autyzmu. Jestem absolwentką studiów podyplomowych w zakresie: Edukacja i terapia osób ze spektrum autyzmu z elementami integracji sensorycznej. Jestem Terapeutą ręki i zaburzeń motoryki małej II stopnia - diagnoza, terapia, masaż.
Prywatnie jestem mamą dwójki dzieci, uwielbiam pływać i lubię długie spacery z moim psem.
Katarzyna Gołąb
Prywatnie bardzo lubię spędzać czas spacerując, zwiedzając miejsca w których można być blisko natury. Lubię także czytać książki, zarówno powieści jak i książki naukowe, dzięki którym mogę zgłębiać swoją wiedzę psychologiczną.
Joanna Kopacka
Jestem absolwentką Psychologii (specjalność: wspieranie jakości życia) na Katolickim Uniwersytecie Lubelskim. Ponadto ukończyłam Szkołę Muzyczną I i II stopnia im. Tadeusza Szeligowskiego w Lublinie. Pracowałam z dziećmi i młodzieżą w Domu Dziecka. W pracy z dzieckiem staram się być empatyczna, ciepła i otwarta, aby poznać jego wyjątkowy świat i dać mu przestrzeń do jego odkrywania.
W wolnym czasie lubię spacerować, tańczyć i podróżować.
Małgorzata Krysa
Jestem nauczycielem wspomagającym. Lubię pracę z dziećmi, która daje mi ogromną satysfakcję.
Prywatnie jestem szczęśliwą żoną oraz mamą czterech dorosłych córek. Moją pasją są książki oraz wycieczki górskie.
Anna Stolarczyk
Iwona Woźniak
Ukończyłam Wczesne Wspomaganie Rozwoju Małego Dziecka WSP im. J. Korczaka w Warszawie oraz studia podyplomowe Akademii Nauk Stosowanych im. W. Pola w Lublinie na kierunku Oligofrenopedagogika. W przedszkolu "Tajemniczy Ogród" pracuję od samego początku jego powołania i sprawia mi to ogromną satysfakcję. Chcę, aby nasze Dzieci w trakcie zdobywania koniecznych umiejętności i wiedzy, miały we mnie wsparcie, ciepło oraz poczucie bezpieczeństwa.
Prywatnie jestem żoną, mamą siedmiorga dzieci i babcią.
Katarzyna Wieczorek
Kalina Wirgowska
Jestem absolwentką studiów pedagogicznych na Katolickim Uniwersytecie Lubelskim. Aby ubogacić swój warsztat pracy ukończyłam studia podyplomowe oraz uczestniczyłam w licznych kursach i szkoleniach.
Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie Profilaktyka i terapia trudności wychowawczych –pomoc dziecku i rodzinie - trzy semestralne studia podyplomowe
Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie " Terapia pedagogiczna
Oligofrenopedagogika - edukacja i rehabilitcja osób z niepełnosprawnością intelektualną.
Kurs „ Praktyczne wykorzystanie technik Stosowanej analizy Zachowania w praktyce terapeutyczno- edukacyjnej” (kurs III stopniowy z metody behawioralnej w pracy z dziećmi o specjalnych potrzebach edukacyjno- terapeutycznych , w szczególności z dziećmi z zaburzeniami ze spektrum autyzmu , z zaburzeniami zachowania.)
Roczny kurs z pedagogiki zabawy i metodyki pracy z grupą. Wydział Pedagogiki i Psychologii UMCS w Lublinie – obecnie - „ KLANZA”
Kurs kwalifikacyjny z glottodydaktyki i glottoterapii.
Program Profilaktyczno – Terapeutyczny p.t. „Odczuwaj, ufaj, mów”.
Wstęp do socjoterapii ( 30 godzin dydaktycznych )
Kurs „Niekonwencjonalne techniki plastyczne, Centrum Rozwoju Dziecka w Lublinie
Warsztaty Umiejętności Wychowawczych – część I. Szkoła dla rodziców
i wychowawców – „Bez porażek” (30 godzin). Centrum Szkoleniowe Stowarzyszenia na rzecz Rodziny w WarszawieUzyskałam certyfikaty:
Certyfikat Monachijska Funkcjonalna diagnostyka rozwojowa
Certyfikat ukończeni szkolenia „Diagnoza , obraz kliniczny , modele leczenia w zaburzeniach psychicznych i rozwojowych u dzieci i młodzieży. Niepubliczny Ośrodek Szkolenia Nauczycieli „Poza-Schematami w Warszawie.
Ukończyam szkolenia:
Szkolenie „ Podstawy integracji sensorycznej”
Praktyczne parametry diagnozy i terapii autyzmu
Patofizjologia autyzmu
Profile lingwistyczne w zespole aspargera
Wykorzystanie seksualne dzieci. Wstępna diagnoza oraz interwencja prawna i psychologiczna na rzecz dziecka krzywdzonego seksualnie i jego rodziny
Funkcjonowanie poznawcze społęczno-emocjonalne i seksualne dziecka w kolejnych fazach rozwojowych.
Od prostych do zaawansowanych pomocy wspierającyh porozumiewanie się.
Trening umiejetności społecznych dzieci i młodzieży.
"Zaburzenia przetwarzania słuchowego (C )APD. Nowe możliwości diagnozy i terapii"
Trening Pewności siebie"
Michalina Furmanek
Marek Bonat i Cookie
Opis w trakcie przygotowania...
Małgorzata Fit
Z wykształcenia jestem pedagogiem i logopedą, absolwentką Akademii Pedagogiki Specjalnej w Warszawie. Zajmuję się terapią dzieci z wadami wymowy i problemami komunikacyjnymi. Swoje kwalifikacje stale podnoszę uczestnicząc w szkoleniach, kursach i konferencjach. Ukończyłam, między innymi: III stopniowy kurs z zakresu Stosowanej Analizy Zachowania (w Centrum Szkoleń Behawioralnych), ,,Wspomaganie rozwoju mowy osób z autyzmem (Dobra Kadra), ,,Zaburzenia mowy u dzieci ze schorzeniami neuropsychiatrycznymi”, ,,Rozwijanie komunikacji u osób z autyzmem” (Instytut Edukacji Logopedycznej), ,, Program Językowy Makaton”. Praca i pomoc dzieciom sprawia mi ogromną satysfakcję.
Prywatnie jestem żoną i szczęśliwą matką Damiana i Alicji.
Magdalena Segit-Krajewska
Jestem fizjoterapeutą, terapeutą integracji sensorycznej, absolwentką studiów wyższych magisterskich na Akademii Wychowania Fizycznego w Katowicach, absolwentką studiów podyplomowych w zakresie Wczesnego Wspomagania Rozwoju Dziecka, Integracji Sensorycznej oraz Autyzmu. Posiadam wieloletnie doświadczenie w pracy z dziećmi ze spektrum autyzmu, zaburzeniami zachowania oraz niepełnosprawnością ruchową. Ukończyłam liczne szkolenia z zakresu diagnozy i terapii dzieci z zaburzeniami integracji sensorycznej, neurorozwojowej diagnostyki i rehabilitacji dzieci oraz wiele innych. Praca z dziećmi daje mi ogromną satysfakcję.
Uwielbiam książki, podróże, polskie morze, fotografię oraz mój ogród. Prywatnie jestem szczęśliwą mamą.
Agnieszka Michniowska
Katarzyna Smyk
Absolwentka Wydziału Pedagogiki UMCS, Kolegium Katechetycznego przy KUL, podyplomowych studiów z zakresu surdopedagogiki, oligofrenopedagog, posiadający uprawnienia do pracy z dziećmi ze spektrum autyzmu. Absolwentka studiów podyplomowych na kierunku edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej oraz sztuki. Ukończyła I, II oraz III stopień szkolenia z zakresu terapii behawioralnej oraz liczne kursy i szkolenia. Pracuje jako katecheta oraz nauczyciel dzieci z niepełnosprawnością intelektualną, stale otwarty na nową wiedzę oraz metody terapii. W pracy z dziećmi ciepła, otwarta, dbająca o dobrą atmosferę i szczęście dziecka, jednoczenie konsekwentnie realizująca cele wyznaczone przez przedszkole i słowa Jana Pawła II " Troska o dziecko jest pierwszym i podstawowym sprawdzianem stosunku człowieka do człowieka".
Ewa Rak
Absolwentka Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II na Wydziale Nauk Społecznych - kierunek: Pedagogika. Wykształcenie uzupełniła licznymi kursami i szkoleniami w zakresie oligofrenopedagogiki, wczesnego wspomagania rozwoju i edukacji uczniów autystycznych oraz sztuki oraz warsztaty dla nauczycieli-Rytmika. Absolwentka Ogniska Muzycznego na fortepian obecnie od kilkunastu lat nauczyciel Muzyki w Szkole Podstawowej Specjalnej nr 26 w Lublinie. Była uczestnikiem licznych szkoleń dotyczących komunikacji alternatywnej i wspomagającej w terapii i pracy z osobami z autyzmem, a także innych szkoleń doskonalących warsztat ( Stosowana Analiza Zachowania-teoria i praktyka, PECS, "Osoba z Zespołem Aspergera jak zrozumieć i wspierać"- SYNAPSIS, Teoria umysłu u osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu a możliwości doświadczania sfery duchowej oraz kształtowania zachowań społecznych i komunikacyjnych oraz wiele innych. Wieloletni kierownik kolonii letnich polskich i zagranicznych. W swojej pracy stosuje muzykoterapię aktywną jak również receptywną. W swojej pracy stara się o znaleźć wspólne pole uwagi z dzieckiem i skupić jego uwagę, a także pomóc mu rozwijać słuch, koordynację motoryki małej i dużej, mowę i śpiew, interakcje społeczne i prawidłowe zachowania w grupie i inne ważne funkcje nie tylko związane z Rytmiką.